Pages Menu
Міжнародний літературний конкурс романів, п'єс, кіносценаріїв, пісенної лірики та творів для дітей
Categories Menu

РОМАНИ

Вимоги до оформлення творів

Оформіть титульний аркуш з наступною інформацією:

  • оригінальний псевдонім, який раніше не використовувався,
  • назву твору,
  • кількість сторінок.
  • номінацію (РОМАНИ)
  • чітке визначення жанру (Ваш роман оцінюватиметься у відповідності до визначеного Вами жанру)

Твір друкуйте за допомогою комп’ютера на аркушах білого паперу формату А4 (рекомендуємо зробити поля 10 мм справа, 35 мм зліва та 20 мм зверху і знизу).

Шрифт має бути Times New Roman.

Кегль 14. Міжрядковий інтервал — 1.

Пронумеруйте усі аркуші (починаючи з титульного)

Аркуші НЕ зшивайте, НЕ скріплюйте, у файли НЕ вкладайте.

Вкладіть твір (до твору має бути доданий логлайн і синопсис Вашого роману) з титульним аркушем у папку, або обгорніть в папір (для запобігання механічних ушкоджень при транспортуванні).

Додайте електронний варіант рукопису (CD-або DVD-диск з одним файлом рукопису у форматі «.doс»)

Додайте конфіденційний авторський конверт, (цей конверт підпишіть псевдонімом, тим же, що і на титульній сторінці) в який вкладіть заяву про участь у конкурсі.

В заяві вільної форми, напишіть наступну неохідну інформацію:

  • справжнє прізвище, ім’я, по-батькові (за паспортом або свідоцтвом про народження),
  • домашню адресу,
  • контактний телефон свій + телефон когось із близьких,
  • електронну адресу (якщо є),
  • назву номінації,
  • назву твору,
  • жанр (обов’язковий розподіл на жанри у номінації «Романи»),
  • псевдонім, який ви вибрали для участі у Конкурсі (обовязковий для забезпечення анонімності та об’єктивності в оцінці).

Папку з твором, CD-або DVD-диском і конфіденційним авторським конвертом із заявою вкладіть у великий поштовий конверт і надішліть поштою (УКРПОШТА) з “повідомленням про вручення поштового повідомлення” (щоб ви змогли пересвідчитися про успішну доставку).

УВАГА: Якщо ви надсилаєте декілька творів (до однієї або кількох номінацій), кожен твір надсилайте в окремому поштовому конверті (обов’язково з CD-або DVD-диском та конфіденційним авторським конвертом).

  • Твір повинен мати не менше 100 стор. (350 тис. знаків з пробілами) і не більше 250 стор. (875 тис. знаків з пробілами).
  • Логлайн – 25 – 30 слів, що лаконічно і максимально змістовно відповідають на питання «Про що роман?». Ці кілька слів мають зацікавити, заінтригувати, приголомшити. Логлайн коротко викладає сюжет зі збереженням інтриги та натякає, що «далі буде цікавіше»!
  • Синопсис – коротке (не більше 1 – 1,5 стор.) викладення історії. В ньому автор стисло і максимально цікаво переповідає сюжет, суть історії, її головну інтригу, окреслює головних діючих осіб, їхню взаємодію. Синопсис «розшифровує» логлайн, розширює і пояснює його зміст.

Приклад логлайну та синопсису АДВОКАТ ІЗ ЛИЧАКІВСЬКОЇ Андрій Кокотюха

Логлайн

Київський адвокат емігрує до Львова, тікаючи від переслідувань російської поліції, в перший же день у новому місті та новій державі затриманий польською поліцією біля трупа друга, до якого їхав, і вимушений почати своє розслідування на чужій території.

Синопсис

1908 рік. Тридцятирічний київський адвокат Клим Кошовий змушений емігрувати за кордон, з Російської імперії – до Австро-Угорської. Його катували в тюрмі, і тепер у Клима нервовий тик, постійно сіпається віко. Визволили його дивом, на виїзд дали двадцять чотири години.

У Львові Кошовий має давнього приятеля, старшого товариша, так само емігранта і так само юриста – Євгена Сойку. Він живе в будинку на Личаківській вулиці, в центрі міста. По дорозі Кошового обкрадають львівські батяри. А коли він із порожнім гаманцем приходить до Сойки, в помешканні бачить його труп.

Кошового затримують. У камері він знайомиться з дантистом Йозефом Шацьким, який знає про все, що відбувається у Львові. На допиті в слідчого – з Магдою Богданович, молодою вдовою колишнього начальника кримінальної поліції, вродливою шляхетною дамою. Магда має незрозумілий вплив на поліцейських, і вона приймає докази Кошового: Сойка не наклав на себе руки, як думає слідчий, а його вбили.

Шацький розкриває Кошовому причину особливих стосунків Магди і поліції. Її покійний чоловік збирав відомості не лише про колег, а й про всіх поважних людей Львова. Свій архів він не оприлюднював, використовував для стримування та більшої ефективності своєї роботи. Тепер цей архів оберігає Магда. Вона користується чоловіковим впливом, тому може собі дозволити заходити в будь-які кабінети й вирішувати будь-які справи.

Кошовий поселяється в квартирі вбитого Сойки. Він має намір шукати роботу, тепер треба починати все з нуля, без допомоги та підтримки.

На похоронах Сойки пані Магда знайомить Кошового з кількома впливовими містянами. Серед них – Адам Вишневський, у якого Магда закохана і не приховує цього. Нові знайомі відкривають Кошовому очі на нечистоплотність покійного Сойки. Він мав славу продажного адвоката, захищав інтереси людей та спільнот сумнівної репутації. Тому Магда особисто зацікавлена, аби вбивцю знайшли. Вона переконана: це було зведення рахунків нечистих на руку людей між собою. У цьому напрямі слідство й ведеться, вона контролює особисто, має таку змогу.

Незабаром Кошовий вирішує знайти батяра, котрий його обікрав. Йому вдається вистежити й після шаленої погоні спіймати злодія. В його кишені виявився годинник, зниклий із кімнати вбитого Сойки. Комісар кримінальної поліції Марек Віхура вважає злодія Зенека вбивцею або спільником убивці, а Кошового саджає під домашній арешт за втручання не в свої справи.

Вночі Шацький потай приводить до Кошового злодія Єжи Тиму, праву руку одного з королів львівських злодіїв Густава Сілезького. Таємна зустріч потрібна кримінальникам, аби переконати Кошового: батяр Зенек – не вбивця, а лише дрібний злодюжка. Разом із своїм товаришем вони вирішили обікрасти пана адвоката, наткнулися на труп у квартирі і втекли зі здобиччю. Підтвердити це готовий сам товариш Зенека, він чекає в потаємному місці. Але коли Кошовий із компанією приходять туди – знаходять труп злодія.

Кошовий має докази: в день убивства Сойка отримав під розписку значну суму грошей. Їх викрали злодії. Але гроші належали терористам, тому терористи вистежили злодіїв, забрали своє і звели рахунки. Комісар Віхура разом із жандармами починає операцію і за допомогою Кошового затримує терористів. Проте той, кого вважали вбивцею, гине в перестрілці під час операції.

Віхура закриває справу. Але Кошовий ділиться з Шацьким підозрою: насправді цей терорист – не вбивця. Починаючи все з початку, Кошовий вираховує справжнього вбивцю: Адама Вишневського. Коли Кошовий і Шацький заманюють Вишневського в пастку, він зізнається – убив. Це помста: Сойка виправдав ґвалтівників, котрі збезчестили його молодшу сестру. Ті особи були пов’язані з терористами, інтереси яких захищав Сойка.

Кошовий домовляється з Вишневським: той розриває заручини з Магдою і їде зі Львова. Адже Магда не зможе пробачити вбивства і жити з убивцею, навіть якщо тому є виправдання.

Магда сумує з приводу раптової втрати нареченого. Кошовий, якого вважають героєм після ліквідації терористичного кубла, отримує вид на проживання й починає вчити право, щоб мати змогу відкрити адвокатську практику. Шацький лишається його єдиним другом та хранителем усіх таємниць.

Жанри у номінації РОМАНИ:

Пригодницький романроман, сюжет якого насичений незвичайними подіями й характеризується їхнім несподіваним поворотом, великою динамікою розгортання.

Для пригодницького роману характерні мотиви викрадення і переслідування, ситуація загадковості, таємничості.

Приклади: «Робінзон Крузо» Д. Дефо, «Лоцман» Ф. Купера, «Три мушкетери» А. Дюма, «Пригоди Олівера Твіста» Ч. Діккенса, «Острів скарбів» Р. Стівенсона, «Діти капітана Гранта» Ж. Берна та ін.

Готичний роман — роман, в якому зображено незвичні ситуації, страхіття пекла, жахаюча жорстокість, великі таємниці, що перетворюють людину на іграшку надприродних сил.

Ознаки:

1. Сюжет будується навколо таємниці — наприклад, чийогось зникнення, невідомого походження, нерозкритого злочину, позбавлення спадщини.

2. Атмосфера страху і жаху і розгортається у вигляді безперервної серії загроз спокою, безпеки і честі героя і героїні.

3. Похмура і зловісна сцена дії підтримує загальну атмосферу таємничості й страху.

4. Сама природа сюжету вимагає присутності лиходія.

Приклади: «Замок Отранто» Горас Волпола, «Ватек» Вільям Бекфорд, романи Анни Редкліф і Клари Рів.

Психологічний роман — різновид роману, в якому автор ставить за мету зображення й дослідження «внутрішнього стану людини» й «найтонших порухів її душі».

Приклади: Джонатан Літтелл «Доброзичливиці», Вільям Бойд «Нутро будь-якої людини», Софія Андрухович «Фелікс Австрія», Мілан Кундера «Нестерпна легкість буття».

Роман інтелектуальний — роман, зосереджений на аналізі певної інтелектуальної проблеми та на внутрішньому світі персонажа (Домонтович «Доктор Серафікус»).

Фентезі – літературний жанр фантастичної літератури, дія якого відбувається у вигаданому світі, де чудеса і вигадка нашого світу є реальністю.

Ознаки:

1. Фантастичні елементи.

2. Магія і фольклорні персонажі.

3. Авантюрний сюжет (як правило — пошук, мандрівка, війна тощо).

4. Приховане протиставлення технології та чаклунства на користь останнього.

5. Повна свобода автора: він може повернути сюжет найнесподіванішим чином, оскільки чарівний світ фентезі припускає, що в ньому можливо все. Цей остання ознака – одина з найбільш важливих, визначальних. Він чітко відмежовує фентезі та наукову фантастику, бо наукова фантастика описує ймовірне, і автор обмежений певними рамками.

Приклади: Дж.Р.Р.Толкін«Володар Перстенів», Джордж Мартін«Пісня льоду та полум’я»Тед Вільямс«Орден Манускрипту», Роберт Джордан«Колесо Часу».

Додаткова інформація: http://yakwiki.ru/osvita-ta-komunikacii/8728-jak-napisati-pravdopodibnij-roman-u-zhanri-fentezi.html

Історичний роман – умовне позначення для різнорідних за структурою і композиції романів, в яких розповідається про історичні події більш-менш віддаленого часу, а дійовими особами (головними або другорядними) можуть виступати історичні особистості.

Ознаки:

1. Епічний жанр

2. Сюжет – зображення подій певного історичного часу

3. Опора на історичне джерело

4. Головні персонажі – історичні та вигадані особи

5. Поєднання історичних фактів, з художнім вимислом

6. Автор об’єктивно показує історичні випадки, але має свій погляд на них.

7. Мова розповіді характерна  для історичної епохи, яку описує автор.

Приклади: «Чорна рада» П. Куліша, «Сагайдачний», «Корнієнко» А. Чайковського, «Роксолана» Павла Загребельного.

Любовний роман – це прозовий твір, у якому змальовується любовний зв’язок між чоловіком та жінкою. Твір цього жанру демонструє історію любовних стосунків, акцентуючи увагу на почуттях та переживаннях героїв. Як правило, предметом зображення є палке кохання, яке не розуміють оточуючі, або на перепоні якого зустрічається багато складних обставин.

Приклад: Джейн Остін «Місто і упередження», Емілі Бронте«Грозовий перевал» , Оноре де Бальзак «Блиск і злидні куртизанок».

Додаткова інформація: http://knig.org.ua/yak-napysaty-i-uspishno-prodaty-lyubovnyj-roman.html

Роман науково-фантастичний — великий епічний твір, дія в якому відбувається в майбутньому щодо часу його написання, тобто якому властиві прогностичні функції.

Для науково-фантастичного роману характерна орієнтація на високі досягнення наукової та технічної думки; нарівні з фантастичними елементами у ньому мають місце наукові гіпотези, технічна фантазія, мисленнєве експериментування.

Приклади: В. Владко «Аргонавти всесвiту», Д. Бузько «Кришталевий край», О. Бердник «Чаша Амрiти».

КІНЦЕВА ДАТА ПРИЙОМУ РУКОПИСІВ за поштовим штемпелем
1 ГРУДНЯ 2016 РОКУ!!!

Бажаємо творити з гарним настроєм та перемагати !!!